Brother bläck, toner, tape och termiska etiketter Se till att dina enheter fungerar smidigt med originalbläck- och tonerkassetter, tape och termiska etiketter, pappersförpackningar av bästa kvalitet och reservdelar som snabbt kan bytas ut. Köp Brother förbrukning
Felmeddelanden (8) Felmeddelandet "Kan inte ladda Word för Windows 6.0-filer" visas vid slutet av mjukvaruinstallationen. Jag har installerat WindowsXP Service Pack 2 (SP2). Vad bör jag göra? Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan (mobil enhet). Installationsguiden kan inte hitta Brother-maskinen i mitt nätverk när jag installerar drivrutinerna från den bipackade cd-skivaneller det kompletta drivrutins- & programpaket från nätet. Vad kan jag göra? Jag använder Mac OS 9. Jag får ett felmeddelande av typen -1010 när jag försöker skanna till min Macintosh. Vad ska jag göra? Jag använder Windows XP SP2 eller Windows Server 2003. Ett felmeddelande som hänvisar till BRSVC01A.EXE visas efter installationenav skrivardrivrutinen och jag kan inte skriva ut. Vad skall jag göra? Jag använder Windows XP. När jag försöker installera PaperPort® 8.0 får jag felmeddelandet "PaperPort Installationsprogramhar avslutats". Jag kan hitta PaperPort® 8.0 i "Lägg till eller ta bort program", men jag kan inte ta bort det. Vad ska jaggöra? Jag kan inte installera de inbyggda Windows 7-drivrutinerna som Microsoft® tillhandahåller via Windows Update. Meddelandet xxxxxxx.xxx kan inte öppnas eftersom det kommer från en oidentifierad utvecklare. Visas i OS X v10.8.x.(där xxxxxxx.xxx är filnamnet.)
Linux (3) Avinstallera skrivardrivrutiner (Linux) (Eng) Det nedladdade drivrutinsnamnet skiljer sig från min maskins namn. (Linux) Pre-Required Procedures (Linux) (Eng)
Mobil (1) Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan (mobil enhet).
Annat (2) Knapparna på kontrollpanelen svarar inte eller piper tre gånger när trycker på dem. Varför svarar inte datorn när jag använder USB-gränssnittet för att ansluta till Brother-maskinen?
Skriv ut (20) Ändra inställningar för skrivardrivrutin (För Windows / Mac) Det går inte att skriva ut efter en Windows 10-uppdatering (juni 2020) Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan (mobil enhet). Jag använder Windows XP SP2 eller Windows Server 2003. Ett felmeddelande som hänvisar till BRSVC01A.EXE visas efter installationenav skrivardrivrutinen och jag kan inte skriva ut. Vad skall jag göra? Jag delar ut Brother-maskinen via min Windows XP-dator men andra Windows-användare kan inte skriva ut. Varför? Jag har ett problem med att använda Brother drivrutinen i en Windows Server 2003 miljö. Jag kan inte skriva ut ellerskanna. Vad kan jag göra? Jag kan inte skriva ut från Windows Vista 64bit. Kan jag skriva ut från och skanna till iPhone, iPod touch och iPad? Kan jag skriva ut från DOS-program? Kan jag skriva ut från eller skanna till en Android™ Smartphone? Mina utskrivna dokument är ofullständiga eller en blå skärm visas när du skriver ut eller använderPC-FAX efter en Windows 10-uppdatering (mars 2021) När jag skriver ut från Outlook/Outlook Express eller Internet Explorer skrivs inte sidan ut som jag hadeförväntat mig. Exempelvis kan högra eller vänstra delen av sidan vara tom eller också skrivs detavsnittet ut på ett separat pappersark. När jag använder Microsoft® Word 2002 skrivs kantlinjer i form av vågiga linjer, prickar eller streck ut som heldragnalinjer. Vad ska jag göra? När jag skriver ut från PowerPoint med 2 på 1-funktionen, skrivs inte vissa av kanterna runt dokumentet ut, eller linjer som inteborde finnas skrivs ut. Vad ska jag göra? Sidan är sned vid utskrift. Skrivarstatusen är offline eller pausad. Utskriften är sned eller förminskad när ett dokument skrivs ut från Microsoft Word 2010. Var är inställningsalternativet manuell duplex i Mac OS X 10.3-drivrutinen? Vissa fonter saknas vid utskrifter av PDF-filer från Adobe® Acrobat® / Adobe® Acrobat® Reader® /Adobe® Reader®. Vad kan jag göra för att rätta till detta? Vita vågräta streck syns på den utskrivna bilden från PaperPort®. Vad kan jag göra? Mer
Skanna (20) Den skannade bilden är suddig, skadad eller förvrängd när jag använder ControlCenter2 eller SCAN-knappen på min Brother-maskin.(för Mac OS X 10.5) Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan (mobil enhet). Hur gör jag för att skanna in en bild och infogad den i ett program i Windows XP? Hur göra jag för skanna ett dokument med Windows Vista Fotogalleri? Hur skannar jag in ett dokument till ett program i Windows Vista? Hur skanner jag ett dokument från mitt Windows XP program? Hur startar jag "Guiden Skanner och kamera" i Windows XP? Hur startar jag Guiden Skanner och kamera i Windows Vista? Jag använder Mac OS 9. Jag får ett felmeddelande av typen -1010 när jag försöker skanna till min Macintosh. Vad ska jag göra? Jag använder Mac OS X 10.4/10.5 och har installerat Adobe® Photoshop® CS3, men min skanner detekteras inte av PhotoshopCS3 fastän jag kan skanna med ControlCenter 2 och andra program. Vad ska jag göra? Jag använder Mac OS X 10.5. Jag kan inte skanna via USB-gränssnitt. Vad ska jag göra? Jag använder Mac OS X 10.5. När jag försöker att skanna med hjälp av Brother ControlCenter2 med USB-gränssnittet, stängs skärmenför ControlCenter2. Vad ska jag göra? Jag använder Windows Vista. Hur skannar jag in en bild och infogar den i ett Office 2007 program? Jag använder Windows XP. Jag kan inte skanna eller fungerar inte skanner på korrekt sätt efter jag installerade WIA-drivrutinen.Vad kan jag göra? Jag har ett problem med att använda Brother drivrutinen i en Windows Server 2003 miljö. Jag kan inte skriva ut ellerskanna. Vad kan jag göra? Kan jag skriva ut från och skanna till iPhone, iPod touch och iPad? Kan jag skriva ut från eller skanna till en Android™ Smartphone? När jag försöker utföra en OCR inläsning (optisk teckenigenkänning) till WordPad med PaperPort® 8.0SE eller 9.0SE ellerBrother ControlCenter, blir den resulterande texten oläslig. Detta började efter att jag installerade Windows XP Service Pack 2(SP2). Vad är anledningen och vad bör jag göra? Skanna ett dokument i Windows® 8 eller senare. Starta och använda enhetsväljaren i Control Center för att konfigurera skannern. (För Macintosh) Mer
Övriga kategorier Installation / inställningar Förbrukningsvaror och tillbehör / Rutinunderhåll Annat