Brother bläck, toner, tape och termiska etiketter Se till att dina enheter fungerar smidigt med originalbläck- och tonerkassetter, tape och termiska etiketter, pappersförpackningar av bästa kvalitet och reservdelar som snabbt kan bytas ut. Köp Brother förbrukning
Avancerade funktioner (för administratörer) (4) Konfigurera autentisering av Active Directory® med hjälp av webbaserad hantering Konfigurera LDAP-autentisering med hjälp av webbaserad hantering Konfigurera offentligt läge för Secure Function Lock 3.0 Återställa din Brother-maskin
Kopiera (7) Förstora eller förminska kopierade bilder Kontrollera utskriftsjusteringen från din Brother-maskin Kontrollera utskriftskvaliteten Kopiera i bläcksparläge Korrigera pappersmatning för att få bort vertikala linjer Ändra utskriftsinställningarna vid utskriftsproblem Övriga problem
Felmeddelanden (24) "Offline" visas på statusövervakaren. Dokumenttrassel Fel bläckpatron Fel pappersstorlek Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Felmeddelandet "Ingen maskin hittad" visas när jag installerade drivrutiner med USB-anslutning (förWindows). Hög temperatur Inget papper Jag använder Windows Vista och en nätverksansluten Brother-maskin. Följande felmeddelande visas i utskriftskön "Fel - Skicka tillskrivare", "Skicka till skrivare" eller "Tar bort - skriver ut". Vad skall jag göra? Kan ej skriva ut XX Kan inte hitta Kan inte känna av bläcknivå Kan inte skanna / Skanning omöjlig Låg bläcknivå Låg temperatur Lucka är öppen Manuell matning Minnet är fullt När jag försöker skanna med ControlCenter4 eller ControlCentre3 för Windows får jag felmeddelandet”fel CC3-202”, ”fel CC4-202”, ”fel CC3-205” eller ”fel CC4-205”. När jag installerar drivrutinerna, visar Norton AntiVirus en säkerhetsvarning att en applikation med medelhög risknivå "xxxxx.exeförsöker att ansluta till en DNS-server". Vad ska jag göra? Pappersfack #1 hittades inte/ Pappersfack #2 hittades inte Papperstopp Skanna till e-post ger felmeddelande CC4-121-xxxxxxxx som uppstår vid skanning via ControlCenter4 eller direkt frånskrivaren. Välja e-postprogram som standardprogram i Windows. Skrivare låst Mer
Fax (15) Överför fax till datorn när min maskin har ett mekaniskt problem. Fjärråtkomstkommandon Kontrollera utskriftsjusteringen från din Brother-maskin Kontrollera utskriftskvaliteten Korrigera pappersmatning för att få bort vertikala linjer Lagra inkommande fax i maskinens minne Skicka ett fax Skicka vidare mottagna fax till en annan maskin Skriva ut ett fax som lagrats i maskinens minne Ställ in Granska fax till På. Stäng av minnesmottagning Vad är Distingtiv (Distinctive Ring) och hur programmerar jag det? Ändra alternativ för minnesmottagning Ändra utskriftsinställningarna vid utskriftsproblem Överför mottagna fax till din dator med PC-Fax-mottagning (endast Windows®) Mer
Linux (10) Att enkelt installera skrivardrivrutinen med ett verktyg. (Linux) (Eng) Avinstallera skrivardrivrutiner (Linux) (Eng) Brandväggs portkrav för Scan Key Tool (Linux) Det nedladdade drivrutinsnamnet skiljer sig från min maskins namn. (Linux) Drivrutinsinstallationen lyckades men jag kan inte skriva ut på Redhat, Fedora eller CentOS (Linux) (Eng) Installationen av drivrutinen slutfördes men jag kan inte skriva ut. (Linux) (Eng) Kan jag använda min Brotherskrivare med en 64-bitars Linux-distribution? (Linux) (Eng) Min maskin skriver ut dubbelsidig när jag väljer ensidig utskrift i drivrutinen (Linux) När jag skriver ut bilder är kvaliten inte bra (Linux) (Eng) Så här skannar du till XXXX. (XXXX är funktionen Skanna-tangent-verktyg.) (Linux) Mer
Mobil (6) Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Skriva ut eller Skanna från Brother iPrint&Scan-appen med NFC-funktionen på en Android™ mobilenhet. Uppdatera enhetens fasta programvara med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Vad är Brother iPrint&Scan? Vad är Air Print?
Pappersmatning / papperstrassel (16) Dokument fastnar i dokumentmataren Dokument fastnar längst ned i dokumentmataren Dokument fastnar längst upp i dokumentmataren Dokumenttrassel Fyll på fotopapper i pappersfack 1 Fyll på kuvert i pappersfack 1 Fyll på pappersformaten A3, Ledger eller Legal i pappersfack 1/pappersfack 2/pappersfack 3 Fyll på pappersformaten A4, Letter eller Executive i pappersfack 1/pappersfack 2/pappersfack 3 Fylla på papper i kombifacket Ladda dokument i dokumentmataren (ADF) Lägg dokument på kopieringsglaset Papper fastnar i maskinens bakre del Papper fastnar i maskinens främre del Papperstopp Ta bort pappersbitar Ta bort pappersbitar som fastnat i dokumentmataren Mer
Skriv ut (25) Ändra inställningar för skrivardrivrutin (För Windows / Mac) Det går inte att skriva ut efter en Windows 10-uppdatering (juni 2020) Förbättra dålig utskriftskvalitet. Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Förhindra suddiga utskrifter och pappersstopp (Mac) Förhindra suddiga utskrifter och pappersstopp (Windows®) Jag kan inte skriva ut med min Brothermaskin på ett trådlöst nätverk (Mac) Jag kan inte skriva ut utan ram. Kontrollera utskriftsjusteringen från din Brother-maskin Kontrollera utskriftskvaliteten Korrigera pappersmatning för att få bort vertikala linjer Mina utskrivna dokument är ofullständiga eller en blå skärm visas när du skriver ut eller använderPC-FAX efter en Windows 10-uppdatering (mars 2021) När jag skriver ut foton på Brother Photo Paper (BP71), ser svarta områden på de utskrivna fotona ut som omde är grönaktigt svarta eller så överensstämmer inte färgerna med färgerna påoriginalfotot. Vad bör jag göra? Reducera ljudnivå vid utskrift Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Skriva ut eller Skanna från Brother iPrint&Scan-appen med NFC-funktionen på en Android™ mobilenhet. Skriva ut på båda sidorna av papperet automatiskt (automatisk dubbelsidig utskrift) (Mac) Skriva ut på båda sidorna av papperet automatiskt (automatisk dubbelsidig utskrift) (Windows®) Skriva ut som en affisch (Windows®) Skriva ut som ett häfte automatiskt (Windows®) Skrivarstatusen är Offline eller Pausad. Utskrift/ skanning med en mobil enhet Vissa fonter saknas vid utskrifter av PDF-filer från Adobe® Acrobat® / Adobe® Acrobat® Reader® /Adobe® Reader®. Vad kan jag göra för att rätta till detta? Ändra utskriftsinställningarna vid utskriftsproblem Övriga problem Mer
Skanna (25) Ändra skanningsinställningarna för skanning från ControlCenter4 eller skrivarens skanningsknapp (förWindows®) Öppna "Skannrar och kameror" och Egenskaper. Easy Scan to E-mail Exportera ett nyckelpar för en klient med webbaserad hantering Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Importera en offentlig nyckel till server med webbaserad hantering Jag delar Brother-maskin. Jag kan skriva ut men inte skanna. Ladda dokument i dokumentmataren (ADF) Lägg dokument på kopieringsglaset När jag försöker skanna med ControlCenter4 eller ControlCentre3 för Windows får jag felmeddelandet”fel CC3-202”, ”fel CC4-202”, ”fel CC3-205” eller ”fel CC4-205”. Nätverksskanningsfunktionen fungerar inte när du trycker på skanningsknappen på Brother-maskinenskontrollpanel. (För Windows) Skanna till en redigerbar textfil (OCR) Skanna till e-post ger felmeddelande CC4-121-xxxxxxxx som uppstår vid skanning via ControlCenter4 eller direkt frånskrivaren. Välja e-postprogram som standardprogram i Windows. Skapa ett nyckelpar för en klient med webbaserad hantering Skicka skannade data till en e-postserver Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Skriva ut eller Skanna från Brother iPrint&Scan-appen med NFC-funktionen på en Android™ mobilenhet. Spara skannade data i en mapp som en PDF-fil Spara skannade data i en mapp som en PDF-fil med ControlCenter4 avancerat läge (Windows®) Spara skannade data i en mapp som en PDF-fil med ControlCenter4 Hemläge (Windows®) Ställa in en Skanna till FTP-profil Ställa in en Skanna till nätverksprofil Ställa in en Skanna till SharePoint®-profil Utskrift/ skanning med en mobil enhet Övriga problem Mer
Övriga kategorier Installation / inställningar Förbrukningsvaror och tillbehör / Rutinunderhåll Annat