Brother bläck, toner, tape och termiska etiketter Se till att dina enheter fungerar smidigt med originalbläck- och tonerkassetter, tape och termiska etiketter, pappersförpackningar av bästa kvalitet och reservdelar som snabbt kan bytas ut. Köp Brother förbrukning
Felmeddelanden (20) "Offline" visas på Status Monitor. Byt toner Byt trumma Ett meddelande visas som informerar om att "Den optiska fotoledaren måste bytas ut./ Papersfacket är nästantomt." på min Macintosh-dator. Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Fixeringsenhetsfel eller självdiagnostik Ingen toner Jag har precis bytt ut tonerkassetten och LCD-skärmen fortsätter att visa meddelandet "toner snartslut"/"Byt toner"/"toner slut" eller så lyser eller blinkar tonerlampan fortfarande. Jag kan inte skanna via nätverket och får felkoden "CC031" eller "MTW012". (Mac OS X) Kan ej skriva ut eller Utskrift omöjlig XX Kan inte skanna / Skanning omöjlig När jag försöker skanna med ControlCenter4 eller ControlCentre3 för Windows får jag felmeddelandet”fel CC3-202”, ”fel CC4-202”, ”fel CC3-205” eller ”fel CC4-205”. När jag installerar drivrutinerna, visar Norton AntiVirus en säkerhetsvarning att en applikation med medelhög risknivå "xxxxx.exeförsöker att ansluta till en DNS-server". Vad ska jag göra? När jag kör Firmware uppdateringsverktyget eller I-FAX installationsverktyget, visas felmeddelandet "Program failed to run" pådatorskärm. Vad kan jag göra? Skanna till e-post ger felmeddelande CC4-121-xxxxxxxx som uppstår vid skanning via ControlCenter4 eller direkt frånskrivaren. Välja e-postprogram som standardprogram i Windows. Stopp inuti maskinen TONER SLUT Tonervarning Trumma snart slut Trumma! Mer
Mobil (6) Det går inte att skriva ut eller skanna när du använder Brother iPrint&Scan från min mobilaAndroid™ -enhet. Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Kan jag skriva ut från eller skanna till Android™ Smartphone? Kan jag skriva ut från och skanna till iPhone®, iPod touch® och iPad™? Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Vad är Brother iPrint&Scan?
Pappersmatning / papperstrassel (3) (Video) Fyll på A4/Letter papper (Video) Fyll på A5 papper Stopp inuti maskinen
Skriv ut (16) Ändra inställningar för skrivardrivrutin (För Windows / Mac) Det går inte att skriva ut efter en Windows 10-uppdatering (juni 2020) Det går inte att skriva ut eller skanna när du använder Brother iPrint&Scan från min mobilaAndroid™ -enhet. Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Jag har ett problem med utskriftskvalitén Jag kan inte skriva ut från datorn via USB. Jag kan inte skriva ut med min Brother-maskin i ett trådlöst nätverk (Windows) Jag kan inte skriva ut med min Brothermaskin på ett trådlöst nätverk (Mac) Kan jag skriva ut från eller skanna till Android™ Smartphone? Kan jag skriva ut från och skanna till iPhone®, iPod touch® och iPad™? Mina utskrivna dokument är ofullständiga eller en blå skärm visas när du skriver ut eller använderPC-FAX efter en Windows 10-uppdatering (mars 2021) Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Skrivarens status är Offline eller Pausad. Svarta linjer längs sidan Utskriften är sned eller förminskad när ett dokument skrivs ut från Microsoft Word 2010. Vissa fonter saknas vid utskrifter av PDF-filer från Adobe® Acrobat® / Adobe® Acrobat® Reader® /Adobe® Reader®. Vad kan jag göra för att rätta till detta? Mer
Skanna (21) Ändra skanningsinställningarna för skanning från ControlCenter4 eller skrivarens skanningsknapp (förWindows®) Öppna "Skannrar och kameror" och Egenskaper. Det går inte att skriva ut eller skanna när du använder Brother iPrint&Scan från min mobilaAndroid™ -enhet. Felmeddelandet "inga enheter som stöds hittades" visas på Brother iPrint&Scan-skärmen (mobil enhet). Hur startar jag Guiden Skanner och kamera i Windows Vista? Jag använder Mac OS X 10.5. Jag kan inte skanna via USB-gränssnitt. Vad ska jag göra? Jag använder Windows XP Professional x64 Edition/ Windows Vista 64-bit. Jag kan inte skanna från Corel® Paint Shop Pro®X med WIA-drivrutinen. Vad kan jag göra? Jag delar Brother-maskin. Jag kan skriva ut men inte skanna. Jag försöker använda en Brother drivrutin från cd-skivan som bipackades med maskinen, eller som jag har laddat ner från Internet,och jag kan inte skanna från Windows Server 2003. Vad skall jag göra? Jag kan inte hitta måldatorn i nätverket när jag försöker skanna ett dokument med hjälp av enhetensskannerknapp eller kontrollpanel. Jag kan inte skanna via nätverket och får felkoden "CC031" eller "MTW012". (Mac OS X) Jag kan skriva ut men kan inte skanna via nätverk. (För Windows) Kan jag skriva ut från eller skanna till Android™ Smartphone? Kan jag skriva ut från och skanna till iPhone®, iPod touch® och iPad™? När jag försöker skanna ett dokument kraschar skannerprogrammet. (OS X 10.11) När jag försöker skanna med ControlCenter4 eller ControlCentre3 för Windows får jag felmeddelandet”fel CC3-202”, ”fel CC4-202”, ”fel CC3-205” eller ”fel CC4-205”. Nätverksskanningsfunktionen fungerar inte när du trycker på skanningsknappen på Brother-maskinenskontrollpanel. (För Windows) Skanna ett dokument i OS X 10.8/MacOS 10.12–10.15. Skanna och spara ett dokument i PDF-format för Windows (Skanna till fil) Skanna till e-post ger felmeddelande CC4-121-xxxxxxxx som uppstår vid skanning via ControlCenter4 eller direkt frånskrivaren. Välja e-postprogram som standardprogram i Windows. Skriv ut eller skanna med Brother iPrint&Scan (Android/iOS) Mer
Övriga kategorier Installation / inställningar Förbrukningsvaror och tillbehör / Rutinunderhåll Annat