1. Hem Brother
  2. EcoPro Prenumeration
  3. EcoPro Allmänna villkor

VILLKOR FÖR ECOPRO PREMUNERATIONSPLAN

EcoPro” är Brother’s prenumerationsplan (“Plan”) som tillhandahåller och möjliggör en utskrifttjänst för cirkulär ekonomi för dina befintliga kvalificerade Brother-skrivare. Din Plan kommer att pågå tills att den avslutas och varje månad kommer du att behöva betala en fast månadsavgift för antalet utskrivna sidor samt kostnader för sidor som överstiger de antal som ingår i din Plan. Inom ramen för din Plan kommer vi att skicka bläck och toner (Bläck/Toner) när du behöver det och tillhandahålla underhåll och support för din skrivare (“Support”). 

På den här sidan återfinns de juridiska villkoren ("Villkor") för våra EcoPro prenumerationsplaner som finns tillgänglig på https://www.brother.se (”Vår Hemsida”). Vi ber dig att vänligen läsa dessa Villkor noggrant innan du prenumererar på en Plan. Genom dessa Villkor informerar vi om vilka vi är, vad du får som en del av Planen, hur såväl du som vi kan ändra eller avsluta avtalet, vad du ska göra om det uppstår problem och annan viktig information. Om du inte accepterar dessa Villkor eller om du har några frågor om dem, gör inte en beställning och kontakta oss via WhatsApp.

Din användning av Vår Hemsida regleras av separata villkor. Vår Hemsida publiceras av en filial till Brother International Europe Limited som är verksam i Nederländerna. Värd för all data på Vår Hemsida är Microsoft Ireland Operations Limited, One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18 D18 P521 (Telefonnummer +353 (1) 2953826).

 

1. INFORMATION OM VILKA VI ÄR OCH HUR MAN KONTAKTAR OSS 
Vilka vi är. Vi är en filial till Brother International Europe Limited med verksamhet i Nederländerna. Vår filialadress är Zanderij 00025, Amstelveen, Nederländerna, 1185ZM. Vårt registrerade momsnummer är SE502064094101. Brother International Europe Limited är ett företag registrerat i England och Wales, med registrerat säte på Brother House, 1 Tame Street, Audenshaw, Manchester, M34 5JE. Brother International Europe Limiteds organisationsnummer är 00664172.

Kontakta oss. Du kan komma i kontakt med oss via e-post (sales@brother.se) eller via WhatsApp.

WhatsApp Live Chat
Du kan chatta med vårt kundservice team live. 

Öppettider Måndag - Fredag 9:00 - 17:30


Hur man Chattar 
1. Öppna WhatsApp
2. Skanna QR-koden med hjälp av din kamera, klicka här, eller skriv in +46 70 192 65 78 i WhatsApp

Kontakta dig. Om vi behöver kontakta dig kommer vi att använda det telefonnummer, den e-postadress eller den postadress som du uppger för ditt konto. Från tid till annan kan vi (och/eller våra fraktpartners) även kontakta dig via SMS, WhatsApp eller andra meddelandetjänster, förutsatt att du godkänner sådan kontakt, för att förse dig med order- och leveransuppdateringar. Vänligen se vår Privacy Policy för mer information om hur och varför vi kan kontakta dig samt hur vi kommer att hantera dina personuppgifter (som dina kontaktuppgifter). 

Att ”skriva" inkluderar e-postmeddelanden. När vi använder orden "skriva" eller "skrivet" i dessa Villkor så inkluderar detta e-postmeddelanden.

 

2. HUR DESSA VILLOR TLLÄMPAS PÅ DIG
Vi erbjuder EcoPro Plan till konsumenter och företagskunder. Det kommer tydligt framgå om någon del av dessa Villkor endast omfattar konsumenter eller företagskunder.

Du är konsument om du är en fysisk person som handlar huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet
 
Om du är företagskund utgör dessa Villkor tillsammans med vår returpolicy hela avtalet mellan oss i samband med din Plan. Du bekräftar att du inte har förlitat dig på något uttalande, löfte, representation, försäkran eller garanti som har gjorts eller lämnats av eller på uppdrag av oss men som inte återfinns i dessa Villkor. 

För köp av produkter från Brother gäller andra villkor. Besök villkoren för webförsäljning för att ta del av villkoren som gäller för köp av produkter från Brother.

 

3. HUR MAN PRENUMERERAR OCH AKTIVERAR SIN PLAN 

Vem kan prenumerera?  Vi levererar Bläck/Toner som en del av en Plan genom vår svenska hemsida till adresser i Sverige. Om du vill prenumerera på en Plan och få Bläck/Toner till en adress utanför Sverige, vänligen kontakta oss via vår globala katalog eller kontakta oss via WhatsApp.

Hur man prenumererar?   Du prenumererar på en Plan via Vår Hemsida. När du valt den Plan du vill prenumerera på kommer du att guidas genom processen genom en serie instruktioner på skärmen. Du lägger en beställning genom att klicka på beställningsknappen i slutet av processen. Genom att klicka på denna knapp ingår du ett bindande avtal med oss avseende den Plan som du lagt till din beställning, vilket innebär att du varje månad kommer att betala för din Plan från och med det datum din Plan aktiveras till att din Plan avslutas. Som en del av prenumerationsprocessen kommer du att behöva skapa ett konto på Vår Hemsida (om du inte redan har ett) (”Konto”). Du kommer även behöva ange en giltig e-postadress samt en giltig betalningsmetod för de betalningar som kommer att ske månadsvis.  Kort efter att du har lagt din beställning kommer vi att skicka ut en orderbekräftelse till dig via e-post med information om den Plan som du har börjat prenumerera på. 

Hur man aktiverar sin Plan. För att få support och Bläck/Toner för din skrivare behöver du aktivera din prenumeration. Detta gör du genom att sätta i bläck och toner som är kompatibla med dem som ingår i prenumeration i din skrivare. Din Plantjänst kommer starta den dag du aktiverar din Plan (“Planens startdatum”). Vi kommer skicka ut en aktiveringsbekräftelse via e-post som bekräftar Planens Startdatum. 

 

4. Din Plan
Planens startdatum och varaktighet. Din tjänst kommer att börja från Planens startdatum och kommer att fortsätta till antingen du eller vi avbryter den i enlighet med dessa villkor (”Planperiod”). 

Planens sidor. Varje månad kommer vi att bevaka hur många sidor du skriver ut. Varje Plan inkluderar ett specificerat antal sidor som du får skriva ut varje månad som en del av din prenumeration ("Planens sidor"). Antalet inkluderade sidor varierar från plan till plan. Detaljer om tillgängliga planer kan du se här.

Om du inte skriver ut alla Planens sidor under en månad, kan de oanvända sidorna överföras till nästa månad. Det maximala antalet överförda sidor vid en given tidpunkt är dubbelt så många som Planens sidor du har rätt till under en månad. Överförda sidor kommer endast att användas när du har skrivit ut alla Planens sidor för den månaden. Oanvända sidor som inte kan överföras kommer att förloras och kommer inte att återbetalas. 

Om du under någon månad under Planperioden skriver ut fler sidor än de sidor som ingår i din Plan utöver eventuella oanvända sidor som överförts från tidigare månader, kommer du att debiteras för dessa ytterligare sidor enligt de priser som anges i din Plan.

Bläck/Toner. Om du inte redan har bläck eller toner från Planen kommer vi att skicka ut ett startpaket med Bläck/Toner så snart du börjar påbörjar Planen. Under Planperioden kommer vi att bevaka din användning av Bläck/Toner via din skrivare och automatiskt skicka ytterligare Bläck/Toner till dig baserat på din användning. Detta för att möjliggöra utskrift av sidorna som ingår i din Plan samt för att undvika eventuella kostnader för Bläck/Toner som inte kommer att förbrukas. I Planen ingår kostnaden för Bläck/Toner samt leveransen av dessa till dig. 

Den Bläck/Toner som vi tillhandahåller under Planperioden kan endast användas i samband med din Plan. När din Plan upphör kommer dessa patroner att sluta fungera och du måste returnera dem till oss. Du får inte sälja vidare Bläcket/Tonern och måste använda dem för dina personliga eller affärsmässiga (i tillämpliga fall) ändamål i enlighet med dessa villkor. 

Frakt. Vi kommer att använda fraktpartners för att leverera Bläcket/Tonern till antingen den svenska adressen du angett i ditt konto eller till en lokal upphämtningsplats i enlighet med fraktpartnerns standardalternativ för frakt. Fraktkostnaderna ingår i månadsavgiften. 

Support. Under Planperioden erbjuder vi support för den Brother-skrivare du använder i samband med Planen, i enlighet med den befintliga garanti från Brother-tillverkaren som du har för skrivaren. Om garantin har gått ut (eller kommer att gå ut när som helst under din Plans löptid) kommer vi att förlänga den i enlighet med Planens varaktighet. Detta är ett tillägg till eventuella lagstadgade garantier och påverkar inte dina lagstadgade rättigheter. För garantivillkor och hur du gör ett garantianspråk, vänligen läs här.

Återvinning. Varje gång vi skickar Bläck/Toner till dig kommer du även att få ett förbetalt returkuvert. Du måste returnera dina använda patroner till oss så snart som möjligt. Det gör du antingen genom att använda detta returkuvert eller genom att kontakta oss via WhatsApp. När din Plan har avslutats kan du även avhända dig din skrivare genom att skicka den till oss. Om inget annat är överenskommet star du för kostnaderna i samband med detta. Mer information om hur du går till väga finner du här.  Om du skickar skrivaren till oss kommer vi att äga den och kan renovera, återanvända eller göra oss av med den efter eget gottfinnande. 

 

5. PRIS OCH BETALNING 
Prisinformation. Du kan se ditt faktureringsdatum, användning, eventuella kampanjer/provperioder, månadsavgifter för din Plan och eventuella kostnader som överstiger det som ingår i din Plan och/eller hantera din betalningsmetod när som helst via ditt Konto som du kan komma åt via Brother Mobile Connect App.

När och hur ska du betala. Du ska betala avgifter för din användning varje månad från Planens startdatum till att din Plan avslutas. Dessa avgifter består av månadsavgifter för din Plan och som anges i Planen samt eventuella kostnader som överstiger det som ingår i din Plan – även dessa finns i din Plan (“Månadsavgifter”). Månadsavgifterna debiteras från ditt Konto i slutet av varje fakturamånad på faktureringsdatumet (“Faktureringsdatum”).

Betalningsmetod. Du måste ha en giltig betalningsmetod för ditt Konto under hela Planperioden. Du godkänner att vi debiterar dig genom din betalningsmetod för Månadsavgifter på eller efter Faktureringsdatumet varje månad under Planperioden. 

Provperiod och kampanjer. Från tid till annan kan vi erbjuda dig en prov- eller kampanjperiod, under vilken du inte kommer att debiteras någon Planavgift för din Plan (men eventuella tillämpliga avgifter som överstiger det som ingår i din Plan kommer fortfarande att debiteras). Information om längden på prov- eller kampanjperioden finns att tillgå under ditt Konto. Om du inte vill fortsätta din Plan efter det att din prov- eller kampanjperiod har löpt ut behöver avsluta din Plan innan din prov- eller kampanjperiod löper ut. Månadsavgifter kommer att debiteras från och med dagen din prov- eller kampanjperiod löper ut. Du är begränsad till en provperiod per Brother-skrivare och per konto. [Vi kommer att kontakta dig i förväg före utgången av din prov- eller kampanjperiod för att ge dig möjlighet att avsluta din Plan]. 

Kvitton. Vi skickar kvitto via e-post. Om du önskar papperskvitto, vänligen kontakta oss via WhatsApp.

Utebliven betalning. Om vi inte kan ta emot betalning, oavsett om det beror på att din betalningsmetod har gått ut, otillräckliga medel eller annat, kommer vi att kontakta dig för att försöka erhålla betalning. Om vi inte kan erhålla betalning från dig inom 7 dagar från ditt schemalagda betalningsdatum kan vi avbryta din Plan till dess vi kan ta emot betalning från dig. Om vi inte kan komma i kontakt med dig eller om du inte kan betala oss inom 13 dagar efter ditt schemalagda betalningsdatum, kan vi avsluta din Plan.

Ändringar i din Plan gjorda av oss. Vi kan ändra i våra Planer och priset för våra tjänster från tid till annan. Vi kommer dock att meddela dig om sådana ändringar minst 30 dagar i förväg och sådana ändringar kommer inte att aktualiseras förrän början av nästa Faktureringsperiod efter att meddelandet löpt ut. Vid en prishöjning eller någon annan ändring som kan vara till väsentlig nackdel för dig, kan du avbryta din Plan i enlighet med klausul 8 och 9, kostnadsfritt inom en period av 30 dagar efter meddelandet. 

Ändringar i din Plan gjord av dig. Du kan uppgradera eller nedgradera din Plan en gång per Faktureringsmånad genom att välja en andra alternativ i Brother Mobile Connect App eller genom att kontakta vårt Kontakt Center. Om du uppgradera eller nedgradera din Plan, gäller följande: 

(a) Om du nedgraderar (d.v.s. väljer ett billigare alternativ med färre Plansidor):
Den reducerade månadsavgiften och tilldelningen av Planens sidor kommer att gälla från och med den första dagen i din nästa Faktureringsmånad; och
För den nuvarande Faktureringsmånaden kommer du att debiteras din gamla månadsavgift;
Vid slutet av Fakturamånaden då du nedgraderar, kommer vi att använda din gamla tilldelning av Plansidor för att beräkna eventuella kostnader som överstiger det som ingår i din Plan och din nya tilldelning av Plansidor för att beräkna eventuella överföringar.

(b) Om du uppgraderar (d.v.s. väljer ett dyrare alternativ med fler Plansidor):
Den ökade tilldelningen av Planens sidor kommer att tillämpas omedelbart; och
Den nya högre månadsavgiften kommer att gälla för den nuvarande Fakturamånaden; och
Vi kommer att använda din uppgraderade tilldelning av Plan-sidor för att beräkna eventuella som överstiger det som ingår i din Plan och eventuella överföringar vid slutet av den nuvarande Faktureringsmånaden.

(c) Om du är inom en prov- eller kampanjperiod när du uppgraderar eller nedgraderar din Plan, kommer din prov- eller kampanjperiod att vara oförändrad. Du kommer inte att ha rätt till en förlängning av din nuvarande prov- eller kampanjperiod som ett resultat av någon uppgradering eller nedgradering.

 

6. DITT ANSVAR
Användningen av din Plan. Du får inte använda din Plan eller de tjänster vi tillhandahåller dig som en del av den för eller i samband med någon olaglig verksamhet. Om du är en företagsanvändare får du inte använda din Plan för att främja någon utskrifts- eller kopieringsverksamhet (vare sig direkt eller indirekt).

Skrivarens kompatibilitet: . Du är ensam ansvarig för att säkerställa att din Brother-skrivare är kompatibel med den Plan du väljer som en del av din beställning. Vänligen se här för detaljer avseende vilka modeller som är lämpliga att använda med EcoPro Planen. 

Din skrivare. Du måste använda din Brother-skrivare i enlighet med alla specifikationer, manualer och instruktioner som tillhandahålls av oss eller på uppdrag av oss.

Fjärranslutning. Under hela Planperioden ger du oss tillåtelse att fjärransluta, övervaka och ändra din Brother-skrivares hårdvara eller mjukvara samt att ta emot all information från din Brother-skrivare som vi anser nödvändig för att tillhandahålla Planen utan att meddela dig. Du måste, på egen bekostnad, säkerställa att din Brother-skrivare är ansluten till internet och korrekt konfigurerad för att dela din användardata med oss under hela Planperioden. Om du misslyckas med detta kan vi vara oförmögna att tillhandahålla Bläck/Toner eller Support, men du kan fortfarande debiteras. För ytterligare information om hur vi använder din information, vänligen se vår integritetspolicy.

Uppsägning till följd av outnyttjad användning. Om du inte använder din Plan eller om din Brother-skrivare är frånkopplad från vårt nätverk i mer än tre på varandra följande månader, kan vi avsluta din Plan genom att meddela dig skriftligen. 

Installation av uppdateringar. Om du inte installerar de uppdateringar vi tillhandahåller inom en rimlig tid, kommer vi inte att ansvara för efterlevnadsfel eller oförmåga att använda din Plan till följd av sådan underlåtenhet.

 

7. OM DET UPPSTÅR PROBLEM 
Undersökning. Du bör undersöka Bläcket/Toner och eventuella andra tillbehör eller delar som vi skickar till dig så snart du får dem. Om du märker av några defekter eller problem med dessa, vänligen kontakta oss så snart som möjligt via WhatsApp.

Missade leveranser. Om Bläcket/Tonern levereras till en lokal upphämtningsplats, kommer fraktpartnern att kontakta dig när Bläcket/Tonern är tillgänglig för upphämtning, var produkterna finns och hur lång tid du har på dig att hämta dem. Bläcket/Tonern returneras till oss om du inte hämtar dem inom den tidsfrist som meddelats av fraktpartnern. 

Hur du rapporterar problem.  Vänligen kontakta oss om du har några frågor eller klagomål om våra tjänster eller om du tror att någon faktura eller information i ditt bekräftelsemejl eller på ditt konto är felaktig. Du kan se vanliga frågor och svar eller kontakta oss eller via WhatsApp.

Tillfälligt avbrott av våra tjänster. Vi kan tillfälligt avbryta våra tjänster vid behov för viktiga affärsändamål, exempelvis om vi behöver hantera tekniska problem, göra tekniska ändringar eller göra andra ändringar i våra tjänster till följd av ändringar i lagar eller regleringskrav. Vi kommer att kontakta dig skriftligen innan eventuellt avbrott och du kommer inte att debiteras för den tid det pågår ett avbrott i våra tjänster.  

Dina lagstadgade rättigheter som konsument.  Det är vårt ansvar att se till att de varor vi tillhandahåller dig som konsument är ändamålsenliga, som de beskrivits och av tillfredsställande kvalitet. Som konsument har du lagstadgade rättigheter om produkterna inte uppfyller dessa standarder. Detta kan inkludera rätten att annullera ordern, reparera produkten eller få en ny produkt och/eller rätt till prisavdrag. Råd om dina lagstadgade rättigheter som konsument finns hos din lokala konsumentrådgivare. Ingenting i dessa Villkor kommer att begränsa dessa lagstadgade rättigheter.

Dina rättigheter som företagskund.  
(a) Vi garanterar att de produkter som vi tillhandahåller som en del av din Plan kommer att: a) i allt väsentligt överensstämma med sin beskrivning, och b) är fria från väsentliga defekter i fråga om design, material och utförande. Vi garanterar även att de tjänster som vi tillhandhåller kommer att utföras med rimlig omsorg och skicklighet. 

(b) Om du inom 30 dagar efter leverans, eller om leverans skett till en lokal upphämtningsplats, inom 30 dagar efter upphämtning, skriftligen meddelar oss att den levererade produkten inte uppfyller den garanti som anges ovan åtar vi oss att, efter vårt godtycke, reparera eller ersätta den defekta produkten, eller utföra tjänsten på nytt (gäller enbart för tjänster) eller återbetala priset för den defekta produkten i sin helhet. Detta förutsatt att du ger oss rimlig möjlighet att undersöka produkten och att du, på vår bekostnad, returnerar produkten till oss. Detta är din exklusiva rätt till avhjälpande för brott mot denna garanti och vi har inget ytterligare ansvar gentemot dig med anledning av defekta produkter. 

(c) Vi kan inte hållas ansvariga för att en produkt inte uppfyller denna garanti om: a) du fortsätter att använda en sådan produkt efter att ha informerat oss om defekten, b) defekten uppstår på grund av att du inte har följt produktspecifikationen eller våra andra skriftliga instruktioner angående förvaring, installation, driftsättning, användning eller underhåll av produkten, c) du modifierar eller reparerar produkten utan vårt skriftliga medgivande, eller d) defekten uppstår som ett resultat av sedvanligt slitage, uppsåtlig skada, vårdslöshet eller onormala arbetsförhållanden.

Villkoren i denna bestämmelse (punkt 7) ska också gälla för alla reparerade produkter eller ersättningsprodukter som tillhandahålls av oss.

 

8. DIN RÄTT ATT SÄGA UPP PRENUMERATIONEN
Din ångerrätt. Du kan avbryta din Plan när som helst innan du aktiverar din Plan. Du kommer att få en full återbetalning av alla belopp du har betalat för din Plan och kommer inte att debiteras för någon användning.

Om du är konsument har du även rätt att ändra dig och avsluta din Plan inom 14 dagar efter det datum du mottar eller hämtar din första leverans av Bläck/Toner. Du kommer att bli återbetalad alla belopp du har betalat för din Plan. Om du däremot har aktiverat din Plan under denna period, har vi rätt att debitera dig för de sidor du har skrivit ut från aktivering tills det att du meddelar oss om att du vill avsluta din Plan. Denna avgift kommer att vara en procentandel av den månadsvisa Planavgiften som motsvarar procentandelen av Planens sidor du har skrivit ut under den perioden.

Avsluta din Plan. Du kan avsluta din Plan genom att meddela oss när som helst. Du kommer fortsatt att få service från oss samt betala avgifter varje månad fram till slutet av den då aktuella faktureringsmånaden, vid vilken tidpunkt din Plan kommer att avslutas.

 

9. HUR MAN SÄGER UPP PRENUMERATIONEN (INKLUSIVE ÅNGERRÄTTEN FÖR EN KONSUMENT) 
Meddela oss att du vill säga upp Planen. Du måste meddela oss om du vill säga upp Planen i enlighet med dessa Villkor eller dina lagstadgade rättigheter. Du kan meddela oss din uppsägning på följande sätt:

(a) Genom att använda EcoPro kontrollpanel som du kan hitta via Brother Mobile Connect App.

(b) Via WhatsApp

(c) Per post. Skriv ut formuläret och skicka det till oss på adressen som anges i formuläret eller skicka helt enkelt ett brev till oss på den adressen med information om vad du beställde, när du lade eller tog emot beställningen och ditt namn och adress.

Din skyldighet att returnera Ink/Toner. Om du vill utöva din lagstadgade ångerrätt, avsluta din Plan eller returnera felaktiga patroner med bläck eller toner måste du returnera dem till oss med det förbetalda returkuvertet vi skickade dig. Om du tappat bort det, vänligen kontakta oss här.
Om du utövar din ångerrätt efter att produkterna har skickats till dig eller efter att du har tagit emot dem måste du returnera dem till oss inom 28 dagar från det att du meddelat oss att du vill avsluta avtalet.

 

10. ANSVARBEGRÄNSNING
Ingenting i dessa Villkor friskriver oss från eller begränsar vårt ansvar för (a) dödsfall eller personskada orsakad av vår vårdslöshet, (b) bedrägeri eller bedrägligt felaktig framställning, (c) defekta produkter enligt 4 och 5 kapitlet konsumentköplagen (2022:260), eller (d) någon annan händelse för vilken vi inte har rätt att friskriva oss eller begränsa vårt ansvar enligt tillämplig lag.

Om du är konsument: 
Ingenting i dessa Villkor friskriver oss från eller begränsar vårt ansvar för brott mot dina lagstadgade rättigheter om en produkt inte är i enlighet med produktbeskrivningen eller den information som vi har tillhandahållit dig, prover eller modeller som du sett eller undersökt, av tillfredsställande kvalitet, eller inte lämpar sig för ett särskilt ändamål som du upplyst oss om.

Vi tar genom dessa Villkor inte något ansvar för några förluster eller skador som inte är rimligen förutsebara. Förlust eller skada är förutsebar om det antingen är uppenbart att det kommer att hända eller om både vi och du visste att det kunde hända vid den tidpunkt då avtalet ingicks.

Om du är konsument levererar vi endast produkterna till dig för internt och privat bruk. Om du använder produkterna för något kommersiellt, affärs- eller återförsäljningsändamål kommer vårt ansvar gentemot dig att begränsas enligt nedan.

Om du är företagskund:
Förutom det som uttryckligen i övrigt anges i dessa Villkor så gäller att: 

(a) köplagen (1990:931) inte är tillämplig;

(b) vi ska inte vara ansvariga gentemot dig på vare sig inom- eller utomobligatorisk grund (inklusive skadeståndsrättsligt samt vid vår vårdslöshet) för brott mot lagstadgade skyldigheter eller på annat sätt för någon utebliven vinst eller någon annan indirekt skada eller följdförlust som uppstår under eller i samband med vårt avtal; och 

(c) vårt totala ansvar gentemot dig för alla förluster eller skador som uppstår under eller I samband med något avtal mellan oss, oavsett om det är inom eller utomobligatoriskt (inklusive skadeståndsrättsligt samt vid vår vårdslöshet), för brott mot en lagstadgad skyldighet eller annorledes, ska begränsas till det totala belopp som betalas av dig för våra produkter under vårt avtal.

 

11. HUR VI KAN ANVÄNDA DINA PERSONUPPGIFTER
Information som din Brother-skrivare skickar till oss
. Din skrivare kommer att skicka information till oss under hela Planperioden. Informationen som skickas är all information som vi anser nödvändig för att tillhandhålla Planen till dig, inklusive (utan begränsningar) datum och tider för utskrifter, antal utskrivna sidor, pappersstorlek, skrivarnummer, status för förbrukningsmaterial och information om bläckpatroner. 

Hur vi använder din personliga data. Vi använder endast din personliga information enligt vad som anger i vår integritetspolicy

Håll din information uppdaterad. Du måste säkerställa att den information du tillhandahåller oss hålls uppdaterad hela tiden och, i synnerhet, att din e-postadress och postadress är korrekta. Detta för att vi snabbt ska kunna kontakta dig och leverera Bläck/Toner till dig. Om du misslyckas med att hålla din information uppdaterad kan du bli oförmögen att ta emot fakturor, Bläck/Toner eller annan information från oss, dock du kan fortfarande debiteras för din Plan.

 

12. ANDRA VIKTIGA VILLKOR
Ändringar. Vi kan granska och ändra dessa Villkor från tid till annan, av vilken anledning som helst, inklusive i syfte att reflektera ändringar i relevanta lagar och regulatoriska krav.

Assignment. Vi kan överlåta, överföra eller lägga ut våra rättigheter och skyldigheter enligt dessa Villkor till en tredje part efter eget gottfinnande och vi förblir ansvariga för alla underleverantörers handlingar och försummelser som om de vore våra egna handlingar och försummelser.
Du får endast överlåta, överföra eller lägga ut dina rättigheter eller skyldigheter enligt dessa Villkor till en tredje part om vi skriftligen samtycker till det.

Tredje parts rättigheter. Detta avtal är ingånget mellan dig och oss. Ingen tredje part ska ha rätt att åberopa några av villkoren i dessa Villkor.

Avskiljbarhet. Alla bestämmelser i dessa Villkor är separata och avskiljbara. Om domstol eller relevant myndighet beslutar att någon av bestämmelserna är olaglig eller ogiltig så är vi överens om att domstolen eller myndigheten ska sträva efter att verkställa parternas avsikter som återspeglas i den relevanta bestämmelsen, och de övriga bestämmelserna lämnas opåverkade.

Avstående. Vår försening eller underlåtenhet att utöva eller upprätthålla någon rättighet eller bestämmelse i dessa Villkor ska inte utgöra ett avstående från sådan rättighet eller bestämmelse.

Jurisdiktion och tillämplig lag för konsumenter. Dessa Villkor regleras av svensk lag och du kan initiera rättsliga förfaranden avseende Planen vid svensk, allmän domstol eller, om du bor i Skottland eller Nordirland och föredrar att rikta anspråk lokalt, vid domstolarna i Skottland respektive Nordirland.  

Jurisdiktion och tillämplig lag för företagskunder. Varje tvist eller anspråk som uppstår ur eller i samband med ett avtal mellan oss eller avtalsinnehållet (inklusive utomobligatoriska tvister eller anspråk) ska regleras av och tolkas i enlighet med svensk rätt och svensk allmän domstol ska ha exklusiv jurisdiktion att lösa en sådan tvist eller anspråk.
WEEE, batterier och avfallsförpackningar. För mer information om hur vi arbetar med miljöregelverk, se här.


Annuleringsformulär

(Fyll i och returnera detta formulär endast om du vill annullera avtalet)

Till Brother International Europe, Zanderij 25, Amstelveen, Nederländerna, 1185ZM

 

WhatsApp Live Chat

Livechatt med vårt kundtjänstteam
Tillgänglig måndag - fredag 9:00 - 17:30


Hur man chattar:

1. Öppna WhatsApp
2. Skanna QR-koden med din kamera, Klicka här eller skriv in +46 70 192 65 78 i WhatsApp


Varför WhatsApp

 End-to-end kryptering 

 Dela foton och videoklipp direkt i chatten 

 Konversationer i realtid med riktiga människor