1. Hem Brother
  2. Brother Solutions
  3. Request-Help
Printer icon email icon spanner icon

Få hjälp direkt från kontrollpanelen i tre steg

Få bättre kontroll över skrivarens prestanda genom att be om teknisk hjälp direkt från skrivarens startsida.

Request Help är en Brother-tjänst som gör det möjligt för din IT-administratör eller leverantör av skrivare att enkelt felsöka eventuella fel som kan uppstå. Tryck bara på "Request Help" -ikonen på kontrollpanelen, en fullständig diagnoserapport skapas och skickas automatiskt till din IT-administratör.

Hämta PDF (engelska)

 

 

 

Hur kan "Request help" vara en fördel för ditt företag?

Clock icon

Tidsbesparande

Diagnostisera dina tekniska frågor snabbt och effektivt.

Grey document icon

Underhållsrapport

IT-administratören kommer att ha all information som behövs i början av din felsökningen.

Shaking hands Icons

Centraliserat support

Förenkla ditt IT-support genom att ha allt under ett tak.

60-dagars gratis provperiod av våra anpassade lösningar 

Be om hjälp i tre enkla steg

Brother multifunction printer touchscreen with list of services

1. Välj "Request Help"

Brother multifunction printer touchscreen enter contact email address

2. Ange dina uppgifter

Touchscreen on Brother multifunction printer with complete message

3. Beställning skickad

Vanliga frågor

"Request Help" är ett tid och kostnadseffektivt sätt för systemadministratören eller servicepartnern att ge dig praktisk information och råd om Brotherenheten. Förfrågningar om teknisk hjälp kan göras direkt från Brothermaskinens meny. Förfrågningar skickas sedan till systemadministratören eller föredragen servicepartner.

Om du är osäker på kriterierna eller kompatibiliteten rekommenderar vi att du kontaktar din återförsäljare eller Brother för att komma igång.

Om Brother är ditt existerande eller föredragna utskriftsalternativ, och om ett fullständigt hanterat utskriftsprogram (MPS) inte uppfyller dina exakta krav. Brothers "Be om hjälp" -service kopplar ditt företag till din föredragna tekniska servicepartner.

 

Request Help - kan användas efter aktivering av licensnyckeln på följande enheter:

A3-bläckstråleskrivare:

MFC-J5945DWMFC-J5955DWMFC-J6945DWMFC-J6947DWMFC-J6955DWMFC-J6957DW.

Färglaserskrivare och multifunktionsmaskiner:
DCP-L8410CDWHL-L9430CDNHL-L9470CDNMFC-L8690CDWMFC-L8900CDW,
MFC-L9570CDWMFC-L9570CDWTMFC-L9630CDNMFC-L9670CDN,

LED-färgskrivare:
HL-L8230CDW, HL-L8240CDW, MFC-L8340CDW, MFC-L8390CDW

Monolaser:
DCP-L5500DNDCP-L6600DWMFC-L5700DNMFC-L6800DWMFC-L6800DWT,
MFC-L6900DWMFC-L6900DWT, HL-L6410DN, DCP-L5510DW, MFC-L2960DW, MFC-L2980DWMFC-L5710DN, MFC-L5710DW, MFC-L6710DW, MFC-L6910DN

Ingen extra hårdvara krävs. När återförsäljarinformation är förprogrammerad till en enhet, är diagnosprocessen inställd.

Ja. En e-postförfrågan som skickas till din systemadministratör eller servicepartner skickas säkert via SSL eller TLS.

Symbolen "Be om hjälp" läggs till i menyn "Tjänster" på maskinens startskärm. Varje teknisk hjälpförfrågan innehåller maskinfel och ytterligare diagnostiska uppgifter, vilket ger den detaljnivå som behövs för att du ska kunna felsöka enheten effektivt.
Det är gratis att ladda ner Brother Software License Management Tool. Verktyget är det bästa sättet att aktivera funktionerna för köpta tjänster eller lösningar. För att aktivera lösningen "Be om hjälp", skicka en giltig licensfil till skrivarenheten. Du kan hitta mer information här

Fyll i formuläret Kontakta en expert

Om du vill komma i kontakt med en expert från Brother Sverige kan du fylla i kontaktformuläret nedan. Sedan kommer en av våra medarbetare att kontakta dig så fort som möjligt. Fyll i ämne för frågan så att rätt person kan återkomma till dig.

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Den personliga information du lämnar kommer att användas i enlighet med vår Sekretesspolicy och Cookie Policy